Att göra på fritiden
I Helsingborg finns mycket att göra på fritiden.
Sporthallar
För dig som vill idrotta
finns sporthallar och simhallar.
Parker
Det finns parker och grönområden
där du kan promenera på gångvägar.
För barnen finns lekparker på många olika platser.
Bibliotek
I staden Helsingborg finns ett stort bibliotek
och det finns nio mindre bibliotek
på andra platser i kommunen.
På biblioteket kan du låna böcker eller och musik.
Du kan också läsa tidningar
och surfa på Internet.
Biblioteken har talböcker och lättlästa böcker.
Du kan också låna böcker i bokbussen
Bokbussen stannar på många platser där det inte finns bibliotek.
Fritidsgårdar
På fritidsgårdarna kan du och andra ungdomar träffas.
och göra roliga saker tillsammans
Fritid för personer med funktionsnedsättning
Det finns fritidsaktiviteter för dig med funktionsnedsättning.
Mikael Möller på vård- och omsorgsförvaltningen
kan berätta mer om vad som finns.
Mikael Möller har telefonnummer 042-10 79 22